VKV Service

VKV Service

Onze boten over de Maas; Rotterdamser krijg je het niet

Met acht eigen boten, bezit sleepen duwbotenbedrijf VKV-service over een aardige vloot. Regelmatig varen ze over de Maas onder de bruggen door langs de Stieltjesstraat, waar het Rotterdamse bedrijf is gevestigd. Eigenaar Bert Vos blijft er bescheiden onder, maar toch: “Dat is iedere keer weer een mooi gezicht. Meer Rotterdams kun je het bijna niet krijgen.”

VKV-service is al sinds jaar en dag thuis in de Rotterdamse haven. Het sleep- en duwbotenbedrijf richt zich op het binnen- en buitenland, maar is vooral in de Rotterdamse haven actief. Acht sleep- en/of duwboten en diverse pontons en werkschepen behoren tot de vloot. Alle soorten bokken, kranen en pontons kunnen worden getransporteerd, maar ook kan bij het in- en uitdokken bij de diverse scheepswerven worden begeleid; VKV service is wat dat betreft all round.

Schippersfamilie

Zeven dagen per week 24 uur per dag bereikbaar zijn, is dan ook eerder regel dan uitzondering. Motor achter VKV-service, Bert Vos is niet anders gewend. “Ik kom uit een echte schippersfamilie. Zelf heb ik tot 1998 op een binnenvaartschip gevaren. Ik weet dus veel over de scheepvaart in de breedste zin van het woord. Dat komt goed van pas binnen het bedrijf. We zijn in een korte tijd uitgebreid met onze boten.

"De Patrijs is onze laatste aanwinst"

Opslag of Overslag

Naast het sleep- en duwwerk verzorgt VKV-service voor een aantal relaties ook het transport en de opslag en indien gewenst de overslag. Opslag kan plaatsvinden in duwbakken of op een tijdelijke locatie aan de wal in overleg met de klant. “Bij ons ben je dus altijd verzekerd van een efficiënte en adequate logistieke oplossing. Ook als er tussentijds opslag of overslag nodig is, voordat de lading zijn eindbestemming bereikt. Ons bedrijf beheert verschillende aspecten. We zijn op veel markten thuis. Dat is prettig voor onze klanten. Voor Veerhaven doen we bijvoorbeeld alles. Ook European Bulk Services en de EMO behoren al jaren tot onze vaste klanten. Je klant goed bedienen en vertrouwen creëren, dat is misschien wel het belangrijkste. Tegenwoordig gaat veel via de computer en telefoon, maar persoonlijk contact staat bij ons bovenaan. Pas dan bouw je een relatie op.”